Lassan konszolidálódik a szentesi hízottmáj helyzete az európai piacokon

Az öt évvel ezelőtti értékesítés volumenének eléréséhez vissza kell kerülnie minden terméknek a német és osztrák polcokra.

A hazai hízottmáj szegmens legnagyobb szereplője, a szentesi Hungerit Zrt. fokozottabb növekedésre számít, amint termékei ismét visszakerülhetnek a német és osztrák piacokra. Magyarországon a Valdor márka is jól teljesít, a cég beruházásaiban azonban nagy jelentősége van a külföldi piaci sikernek.

  • Még mindig 13 %-kal marad el a Hungerit exportja a 2007-es, Négy Mancs támadást megelőző szinttől
  • A cég 16,5 %-kal kevesebb hízottmáj-terméket gyárt, mint 2007-ben - ez a szám csak lassan növekszik
  • A feketelistázás és az ellenkampány megszűnésétől azt várják Szentesen, hogy exportpiacaikon nem sújtja több korlátozás a Hungeritet, megteremti az új beruházások stabil hátterét
  • Az állatvédelmi szempontoknak jobban megfelelő ketrecekbe és új keltetőbe ruháznának be a Hungeritnél

Újabb beruházásokat készít elő a szentesi élelmiszeripari nagyvállalat: új baromfikeltető létesítését, valamint az élőállatok szállítására használt fémketrecek helyett, az állatvédelmi szempontoknak jobban megfelelő műanyag ketrecek bevezetését tervezik. A beruházások ütemét azonban nagymértékben meghatározza, hogy milyen ütemben térhet vissza hagyományos termékeivel a szentesi cég az osztrák és német piacaira. Utoljára tavaly novemberben adott át a Hungerit - takarmány előállítására alkalmas - új létesítményt.
"Nem függetleníthetjük magunkat attól a gazdasági helyzettől, amely a hazai húsipar több szereplőjét is rendkívüli kihívások elé állította, de a mi esetünkben adott a segítség: exportpiacainkon Európában és a Távol-Keleten is versenyképesek vagyunk." - mondta el Magyar József, a Hungerit Zrt elnök-vezérigazgató, tulajdonosa.

A Hungerit bevételeinek 67 százaléka exportpiacairól származik, ezért lassította a Négy Mancs 2007-es kampánya jelentősen a cég fejlődését, kockáztatva annak a 3000 családnak a megélhetését is, amelyekben a családtagok a cég alkalmazottai vagy beszállítói. Az elmúlt években a Hungerit hízottmáj-exportja 31 %-kal csökkent. A csökkenést a Moulard-kacsa iránti kereslet felfutása részben kompenzálta, de a hízottmáj-termékekkel a Hungerit a mai napig nem térhetett vissza azokra a német és osztrák piacokra, ahol azelőtt meghatározó volt jelenléte.

Franciaországban a fagyos hízott libamáj, fagyos hízott kacsamell és kacsazúza készítmények a legnépszerűbbek a Hungerit kínálatából; érdemes ezzel szemben megvizsgálni a német és osztrák piacot, ahol jelenleg fagyos grillkacsa, fagyos csirkecomb és csirkemell termékek, illetve Ausztriában a friss csirkemell és friss csirkecomb is keresettek. A Hungeritnél arra számítanak, hogy ezek a statisztikák a németajkú fogyasztók körében jelentősen változni fognak, amint a körülmények lehetővé teszik, hogy hagyományos termékeikkel is visszatérjenek ezekre a piacokra. A szentesi baromfifeldolgozó nagyvállalatnál arra is felkészültek, hogy a német és osztrák piacok új sajátosságainak, például a Halal-vágással készülő termékek iránti kereslet növekedésének is megfeleljenek.
Magyarországon a cég magasan feldolgozott termékei - például a Valdor vagy a Zizu kedvence termékcsalád - a legnépszerűbbek.